[O1] Rośnie stan oleju w misce + duże spalanie pomocy!1.9 TD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Oskar74
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] Rośnie stan oleju w misce + duże spalanie pomocy!1.9 TD

    Big, widzę, że zaczynają się robić przepychanki w temacie a to niesmaczne.

    Używasz Carbona, a nie wiesz, że Colourlock to Leaderzentrum :roll:

    Chyba, że coś Ci się pokićkało. Widzę, że podobnie jak teraz z Meguiar's i WaxParadise.

    Zachowajmy umiar w tym co robimy, wymądrzanie i przepychanie nie ma najmniejszego sensu.

    Pozdrowienia,
  • Andzo26
    Drive
    • 2010
    • 48

    #2
    [O1] Rośnie stan oleju w misce + duże spalanie pomocy!1.9 TD

    Problem z silnikiem 19. TD AHF
    Witam od jakiegoś czasu rożnie mi stan oleju w misce olejowej. Zwróciło to moją uwagę ponieważ dotychczas od czasu do czasu dolewałem oleju jakieś 0,7 L od wymiany do wymiany potem zauważyłem że nie spada stan oleju a wręcz powoli rośnie, pozatym samochód ze spalania 6-6,5 wzrósł do 7,5- 8,5 L i zaczoł strasznie kopcić podczas przyspieszania. Byłem u mechanika i on stwierdził że to przez lejące wtryski ropa dostaje się do miski oleju. Wymieniliśmy wtryski lecz problem został czy może być inna przyczyna wzrostu poźomu oleju w misce i co zatym idzie dużego spalania. Powiem szczerze że już boje się nią jeździć żeby nie zatrzeć silnika. Proszę o jakieś wskazówki co z tym robić.
    Z góry dzięki!!!!!!!!
    Laurin&Klement

    Komentarz

    • roLLo
      L&K
      • 2008
      • 1063
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Cholerka. Dziwny problem. Z tego co wiem to Diesel ma to do siebie ze jak np na 2 biegu dajesz do dechy to rzeczywiscie kopci troche na czarno, ale dziwna sprawa ze przybywa oleju. No bo niby z kąd on tam sie bierze ze jest go wiecej? Moze częśc ropy przelatuje do układu smarowania i dlatego tez rośnie spalanie.

      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Andzo26, skoro jesteś z Płońska to stosunkowo blisko masz do DGW: http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=1267 umów się na diagnozę.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • Andzo26
          Drive
          • 2010
          • 48

          #5
          Mieszkam narazie w warszawie. Dzięki za kontak ale tematu nie zamykamy jak by ktoś coś więcej wiedział to proszę pisać może ktoś już coś takiego miał.
          Laurin&Klement

          Komentarz

          • radovan2000
            Classic
            • 2010
            • 30

            #6
            kolego na moje oko to masz walniętą uszczelkę pod głowicą.Pozdro
            Octavia 2 -1.6FSI 115Km
            Volvo v50 2.0d, 136Km

            Komentarz

            • Andzo26
              Drive
              • 2010
              • 48

              #7
              Jak by to była uszczelka to raczej działo by się coś z płynem chłodzącym a nie z olejem. A na oko to można pół silnika wymienić!!
              Laurin&Klement

              Komentarz

              • radovan2000
                Classic
                • 2010
                • 30

                #8
                jeżeli kopci na biało to na bank uszczelka.Płynu chłodzącego może ubywać ale układ jest zapowietrzony i tego nie zauważysz.
                Octavia 2 -1.6FSI 115Km
                Volvo v50 2.0d, 136Km

                Komentarz

                • delanopl
                  Elegance
                  • 2009
                  • 831

                  #9
                  Uszczelka raczej odpada. Kolega tak miał w Passacie B4 i o mały włos nie zatarł silnika. Miał zjechane pierścienie uszczelniające na tłokach. Ale to wszystko co piszemy, może okazać się że to mity z mchu i paproci. Tu trzeba dobrej diagnozy, dobrego fachowca.

                  Komentarz

                  • Rekin Chlebojad
                    Rider
                    • 2010
                    • 474

                    #10
                    Zamieszczone przez radovan2000
                    Płynu chłodzącego może ubywać ale układ jest zapowietrzony i tego nie zauważysz.
                    no to żes teraz palną, no ok, i to nie musi byc uszczelka w zadnym wypadku, wtryski wymieniałes na nowe?? czy poddales 'jakiejs" regeneracji?? czy zakupiłes używki? to wystarczy zeby jeden wtrysk kropelkował.
                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                    Komentarz

                    • radovan2000
                      Classic
                      • 2010
                      • 30

                      #11
                      Przyczyną mogą być jeszcze gumki na wtryskiwaczach...
                      Octavia 2 -1.6FSI 115Km
                      Volvo v50 2.0d, 136Km

                      Komentarz

                      • Andzo26
                        Drive
                        • 2010
                        • 48

                        #12
                        Końcówki wtrysków zostały wymienione na nowe orginalne ,ale reszta wtrysku została stara Pogadam ze swoim mechanikiem ciekawe co powie na te gumki. Kurde ale nikt nie miał takiego przypadku jak ja ????
                        Laurin&Klement

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Ktoś musi być tym "pierwszym" :twisted:
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Zamieszczone przez Andzo26
                            ciekawe co powie na te gumki
                            Jakie znowu gumki :?: przepraszam,że zapytam.
                            "Gumki" to są w pompowtryskach w silnikach PD,a nie we wtryskiwaczach w VP.Wtryskiwacze są uszczelniane podkładką miedzianą.
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • mobi65
                              Rider
                              • 2009
                              • 291

                              #15
                              kolego a czy jestes pewien czy napewno to ropa sie dostaje, wyjmij bagnet z miski olejowej i powachaj ,jesli czuc ropka to albo wtryski leja , albo pierscienie puszczaja , sprawdz kompresje auta

                              Komentarz

                              • delanopl
                                Elegance
                                • 2009
                                • 831

                                #16
                                Zamieszczone przez Andzo26
                                Końcówki wtrysków zostały wymienione na nowe orginalne ,ale reszta wtrysku została stara Pogadam ze swoim mechanikiem ciekawe co powie na te gumki. Kurde ale nikt nie miał takiego przypadku jak ja ????
                                pewnie powie że może wymienić ! :diabelski_usmiech zmień mechanika taka mała rada...
                                Autor postu nie twierdzi że to ropa, tylko że tak mu powiedział mechanik a wtryski wymienił, wystarczy pierwszy post przeczytać.

                                Komentarz

                                • Andzo26
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 48

                                  #17
                                  Nie wiedziałem o co chodzi z tymi gumkami ale kolega który wcześniej pisał że tam nie ma gumek chyba ma racje bo razem z końcówkami dostałem miedziane podkładki. Moja skodziana jest na pompie a nie na pompowtryskiwaczach to jest silnik AHF (83 Kw/110 KM) ale ma nowe spostrzeżenie ' dziś rano sprawdzałem olej po postoju nocnym i spadł stan. Teraz to już i ja zgłupiałem ale jedno jest pewne strasznie kopci przy przyspieszaniu. Nigdy tak nie było. A i jeszcze jedno te wszystkie rzeczy zaczeły się dziać po wymianie rozrządu ( rozrząd sprawdzało oprócz tego co zakładał dwóch mechaników i powiedzieli że jest dobrze) tylko pytanie czy jeżeli przestawimy pompe na rozrządzie to nic się nie stanie ??????? :?:

                                  [ Dodano: Czw 28 Paź, 10 20:33 ]
                                  A i jeszcze jedno ciśnienie na cylindrach było sprawdzane i wyszło że jest książkowe na każdym.
                                  Laurin&Klement

                                  Komentarz

                                  • dj_lawa23
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 127

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Andzo26
                                    AHF (83 Kw/110 KM)
                                    81kW(110PS) A jeśli masz pompę przestawioną na rozrządzie to właśnie kopci. Z resztą najlepiej wykombinuj jakiegoś magika z Vagiem i niech sprawdzi kąt wtrysku itp.

                                    Komentarz

                                    • Andzo26
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 48

                                      #19
                                      Tak tak 81kW mała pomyłak
                                      Laurin&Klement

                                      Komentarz

                                      • JanuszSz
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 2835
                                        • Superb II combi (3T5)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Andzo26
                                        te wszystkie rzeczy zaczeły się dziać po wymianie rozrządu
                                        Rozrząd wymieniono książkowo,tylko mechanik zapomniał,albo nie wiedział,że po wymianie trzeba ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku.

                                        Zamieszczone przez dj_lawa23
                                        jeśli masz pompę przestawioną na rozrządzie
                                        :shock:
                                        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                        Komentarz

                                        • delanopl
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 831

                                          #21
                                          dokładnie, teraz to już trzeba szukać przyczyny kopcenia diagnozą komputerową, nie ma sensu znowu pruć pół auta coraz to nowe definicje rodzi ten problem :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • Andzo26
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 48

                                            #22
                                            Postaram się wyjaśnić kwestie pompy i wyprzdzenia wtrysku. Jak to nic nie wyjaśni to oczywiście wracamy do tematu a jak trafimy co jest przyczyną to wszystko zostanie opisane.
                                            Laurin&Klement

                                            Komentarz

                                            Pracuję...